tajuk

TERATAK ILMU...
BAHASA MALAYSIA KSSR SEKOLAH RENDAH
Ilmu tidak akan datang bergolek..jika tidak dicari... Tuntutlah ilmu selagi ada nyawa...

Khamis, 29 November 2012

HARI KANAK - KANAK 2012 (2 KREATIF)

Setiap tahun saya akan buat Sambutan Hari Kanak - kanak untuk kelas saya dengan meriah.. biar mereka akan kenang setiap tahun.. ibu bapa mereka juga sporting.. sponser makanan banyak - banyak.. sampai tak termakan anak - anak murid saya ni... kebiasaannya, saya tak makan sangat makanan - makanan yang terhidang tu.. sebab bagi saya..itu makanan untuk anak - anak didik saya.. biarlah mereka habiskan.. kalau dah tak habis makanan - makanan tu, saya tunggu cikgu - cikgu yang lalu..saya akan panggil..dan sedekahkan.. sebelum itu, sedikit makanan akan saya bungkuskan dan minta ketua kelas saya hantar kepada cikgu - cikgu yang mengajar mereka..tanda terima kasih.. lepas itu, kalau makanan - makanan itu tak habis jugak, saya tunggu murid - murid kelas/ tahun lain lalu.. (mereka pasti lalu punya..sebab mereka tahu, kelas 'cikgu malis' setiap tahun banyak makanan.. ) hihihhi.. saya akan panggil mereka..dan suruh habiskan.. itu lah saya... (^__^)

jom tengok gambar - gambar yang sempat saya tangkap.. tak banyak pun kali ni.. layaaaannnnnn....


Ini Hazim..(pakai tie biru muda) Ketua kelas 2 Kreatif... 2 tahun dah saya lantik dia menjadi pembantu saya.. sangat bertanggungjawab.. tapi selalu juga kena bebel dengan saya..hiihihih.. untuk tahun depan, saya sudah hantar nama dia untuk dilantik menjadi pengawas sekolah pula.. nampaknya masa temuduga dengan guru pengawas hari tu, dia berjaya.. alhamdulillah.. harap dia bertanggungjawab dan kekalkan prestasinya lah... (^__^)

Yang seorang lagi tu, namanya Afiq.. orangnya nampak pendiam... tapi rupa - rupanya depan saya sahaja dia pendiam..dan sentiasa tersenyum... disebalik perwatakannya itu, saya diberitahu bahawa dia seorang yang suka kontrol kawan - kawan... dalam kelas rupanya dia seorang 'ketua'... dan ramai pengikut... hrmm... entahlah... (^__^)


Ini pula sebahagian makanan yang sempat saya ambil gambarnya... meja ni panjang lagi sebenarnya.. penuh dengan makanan... anak - anak saya tu sedang menjamu selera dengan nasi ayam dan ais krim.. jadi, makanan yang lain belum lagi la disentuh...


Masing - masing ambil tempat yang selesa untuk menjamu selera... sampai tak perasan yang saya sedang ambil gambar mereka.. kalau mereka nampak saya ambil gambar mereka (guna telefon bimbit)..mereka pasti menjerit...malu...hihihihihi (^__^)


Murid - murid India ni satu kumpulan... sukar dipisahkan.. sejak dari Tahun Satu lagi... dari kiri : Anne, Jeevan, Catherine, Dishalini dan Evaan... sebenarnya ada lagi murid india dalam kelas saya ni..tapi mereka sedang makan bersama - sama dengan murid Melayu... (^__^)

Anne dan Catherine ni pakai baju lawa sebab baru lepas buat persembahan... tarian... di dewan... saya ajar... ada 3 orang lagi sebenarnya.. dan ketiga - tiganya murid perempuan Melayu... (tak ambil lah pula gambar mereka...)...



4 ulasan:

  1. mereka memang seronok sangat, cikgu... saya pun tumpang seronok sekali la...

    BalasPadam
  2. Blog yang menarik dengan gambar yang cantik. Terima kasih kerana sudi berkongsi.

    BalasPadam