tajuk

TERATAK ILMU...
BAHASA MALAYSIA KSSR SEKOLAH RENDAH
Ilmu tidak akan datang bergolek..jika tidak dicari... Tuntutlah ilmu selagi ada nyawa...

Selasa, 27 November 2012

HARI SUKAN SEKOLAH KEBANGSAAN SILIBIN, IPOH BAGI TAHUN 2012 (RUMAH HIJAU / BIRU / MERAH)






RUMAH HIJAU : ini maskot Ninja Turtle bersama pemegang sepanduk.. apa temanya pun saya kurang pasti... ada yang cakap Snow White ????? entah lah.. tapi yang pasti, sangat kreatif dan cantik.. cikgu yang menghasilkan idea ini kalau tidak silap saya adalah Puan Vasantha.. dia memang kreatif pun..  (^__^)


Ini pula pasukan perbarisan rumah hijau.. tema mereka adalah Ninja.. memang menarik, kan...



RUMAH BIRU : Ini adalah maskot dan pemegang sepanduk rumah biru. nampaknya maskot mereka adalah rama - rama. saya diberitahu bahawa maskot rama - rama ini hasil tangan dari suami Cikgu Tina dan si maskot ini pula merupakan anak perempuannya (Tahun 3).. so sweet.. si pemegang sepanduk itu pula namanya Syafiqah.. Penolong Ketua Pengawas Sekolah. dia sudah pesan kepada saya "cikgu, jangan upload gambar saya dalam muka buku (facebook) tau..saya malu"... saya jawab "ok".. tapi saya upload dalam blog saya pula... jangan marah cikgu ya Syafiqah... (^__^)


Ini pula pasukan perbarisan rumah biru. maaf, saya tidak tahu tema pasukan mereka... walau bagaimana pun, suatu percubaan yang kreatif..



RUMAH MERAH : Ini adalah maskot dan pemegang sepanduk rumah merah.  maskot mereka merupakan anak murid saya Muhd. Haniff, Kelas 2 Kreatif dan juga merupakan anak Cikgu Khalimatun. dia memakai maskot harimau bintang nampaknya. pemegang sepanduk itu pula adalah Gwen Stefeni.. murid Tahun 6.. seorang pegawas sekolah. orangnya sangat bergaya dan cantik.. (^__^).. oh, ya!! lupa pula.. yang pegang bendera itu merupakan anak Cikgu Jamilah.. kalau tidak silap saya, baju yang dia pakai hasil jahitan ibunya. cantik kan...??



Ini pula merupakan pasukan perbarisan rumah merah. mereka adalah pencabar utama bagi saya (pasukan kuning).. tengoklah pakaian mereka..sangat cantik..!!! saya diberitahu bahawa rumah merah ini banyak dapat sponser luar.. saya tidak tanya pula dari siapa....untungnya... memang padanlah, kerana salah seorang cikgu mereka merupakan seorang datin.. beliau pandai dan rajin mencari sponser.. (^__^).. tengok tu.. ada bidadari pembawa bunga lagi.. serta sepasang pengantin membawa bunga mangga... sangat cantiklah...

2 ulasan: