tajuk

TERATAK ILMU...
BAHASA MALAYSIA KSSR SEKOLAH RENDAH
Ilmu tidak akan datang bergolek..jika tidak dicari... Tuntutlah ilmu selagi ada nyawa...

Selasa, 27 November 2012

HARI SUKAN SEKOLAH KEBANGSAAN SILIBIN, IPOH BAGI TAHUN 2012 (RUMAH KUNING)


RUMAH KUNING : Mereka ini orang kuat rumah kuning... apa yang mereka pakai itu adalah hasil tangan saya sendiri.. kecuali bendera, topi si pemegang bendera, seluar angry bird dan sepanduk..(sepanduk punya angry bird, saya yang lakarkan tetapi cikgu lain yang tolong warnakan..)



 Saya sangat sayangkan mereka.. mereka sangat sporting.. terutama yang jadi maskot tu... rasa bangga dengan hasil tangan sendiri.. cantik kan...??? (^___^)



 Pemegang sepanduk ini pemalu sikit orangnya.. (maaf, tak ingat nama..sebab baru seminggu kenal - tak ajar Tahun 6) Orangnya lawa. Murid Tahun 6 (2012).. Baju yang dia pakai tu daripada bendera Perak. Saya jahit ala2 baju kelawar gitu. Topi yang dia pakai pula, adalah topeng angry bird sebenarnya.. diletakkan di atas kepala sebab mata angry bird tu tidak ditebuk lubang.. saja buat begitu.. cantik tak?? Baju tu saya buat dalam pukul 3pg.. topeng angry bird pula dari pukul 8pg - 6ptg (di sekolah)..mujurlah dibantu oleh cikgu ketua rumah sukan kuning di waktu petang (jumaat).. kalau tidak, mesti tidak dapat disiapkan dalam 1 hari untuk 30 topeng..



Maskot ini namanya Zul Fahmi.. Tahun 6 (2012). Saya suka panggil dia Zul sahaja..tapi dia lebih dikenali dengan panggilan Fahmi.. sudah dua tahun saya jadikan dia maskot pilihan saya. sebabnya, dia sangat sporting.. apa yang saya suruh dia buat, dia akan buat mengikut rentak dan arahan saya.. (untuk memikat tetamu ketika perbarisan dimulakan)..saya suruh dia berjoget depan tetamu..dia buat.. saya suruh lambaikan tangan pun dia buat.. saya suruh dia keluarkan bunyi angry bird (macam dalam game) pun, dia buat... memang sporting.. saya sayang murid ini.. (^___^)







Si pemegang bendera ini namanya Malik. Murid Tahun 6 (2012) juga. Orangnya agak sopan dan lemah lembut. tak banyak ragam.. sangat hormatkan cikgu - cikgunya... Murid ini mula rapat dengan saya dari tahun 2010 lagi.. masa pertandingan tarian untuk PBSM..(untuk Hari Ko-kurikulum)..







Inilah pasukan perbarisan rumah kuning... tengok topeng tu... cantik tak...?? penat tahu, buatnya.. (hampir 10 jam termasuk pergi rehat..makan ) rasa macam hendak patah pinggang... huhuhuhu.... tetapi berbaloi... perbarisan rumah kuning dapat JUARA... alhamdulillah... tak sia - sia... (^__^)






6 ulasan:

  1. Syabas, ternampak anak murid cikgu berasa ceria dan gembira.

    BalasPadam
  2. Syabas cikgu...paparan blog yang sgt menarik. Saya suka dengan hasil kerja cikgu. Kalau jadi guru prasekolah ni memang layak sangat sebab sangat kreatif dan rajin..

    BalasPadam
  3. trima kasih cgu2 semua.. cgu lilian, mmg tringin pun nk jadi cgu pra.. tp, xpandai sgt la nk handle budak2 kecil ni.. murid tahun 1 boleh la lg.. (^___^)

    BalasPadam
  4. mereka memang seronok, cikgu.. saya pun seronok lah bila mereka seronok... (^_^)

    BalasPadam